25 Ocak 2012 Çarşamba

PIRASA GRATEN



Günaydın değerli okurlarım,

Benim de eşimin de kış sebzeleriyle aramız pek yoktur. Bu nedenle içinde bulunduğumuz kış aylarında akşama ne yemek yapacağıma karar vermek benim için bir hayli zor oluyor. Hafta boyunca sebze, et ve bakliyat türü yemekleri günlere bölüp tüketmeye çalışıyoruz ki hepsinin vitaminini alalım, sağlıklı bir şekilde beslenelim ancak sebze yapacağım günler benim için ciddi sıkıntı oluyor. Haftasonu alışverişte pırasa aldım, eşimin diğer sebzelere nazaran pırasayla arası biraz daha iyi. En azından sevmese de yiyor. Aslında aklımda benim çok sevdiğim portakal suyuyla pişirilmiş zeytinyağlı pırasa yapmak vardı ama klasiğin dışına çıksam eşimin de bayıla bayıla yiyeceği bir pırasa yemeği bulsam diye kendimi araştırmaya verdim. Eşimin bir yemeği sevmesinin yolu içinde et olmasında geçer. Birkaç tarif inceledim, sonunda pırasa gratende karar kıldım. Tarifi tek bir yerden almadım, incelediğim tariflerde bazı değişiklikler yaparak kendimce bir graten hazırladım. 

Sonuç tahmin ettiğimden de öte oldu, eşim de hiç pırasa sevmeyen kardeşi de bayıldı. Söylemesem içinde pırasa olduğunu dahi anlamayacaklardı. Pırasa bu haliyle bizim evde zorla değil severek yenilecek yemekler arasına girdi. Siz de eğer pırasa sevmeyenlere, pırasa yedirmek istiyorsanız kesinlikle bu tarifi denemenizi öneririm. Afiyetle kalın efendim.

PIRASA GRATEN

Malzemeler

- Yarım kg. pırasa
- 2 havuç
- 1 patates
- 250 gr kıyma
- 1 adet kuru soğan
- 1 adet yeşil biber
- 1 çay bardağından biraz az zeytinyağı
- Tuz
- Karabiber
- Kekik

Üzeri için

- Yarım yemek kaşığı tereyağ
- Yarım yemek kaşığı kaşık un
- 1 su bardağı süt
- Tuz, karabiber
- Kaşar peynir rendesi

Hazırlanışı

Pırasanın koyu yeşil kısımlarını kesip atıyoruz, kalan kısmını güzelce yıkayıp, ince ince doğruyoruz. Havucu ve patatesi rendeliyoruz. Teflon tavaya yarım çay bardağı zeytinyağı döküp, pırasa, havuç ve patatesi ekleyip  arada karıştırarak ve ağzı kapalı halde orta ateşte güzelce kavuruyoruz. Sebzeler yumuşayınca tuzunu atıp ocaktan alıyoruz. Bir borcamın içine koyarak, her tarafına yayıyoruz. Tavamıza kalan zeytinyağını ekleyip küp küp doğradığımız soğanları, arkasına biberleri, bunlar kavrulunca da kıymamızı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Kavrulan kıymaya tuz, karabiber ve kekik ilave edip ocaktan alıyoruz. Borcama yaydığımız sebzelerin üzerine döküyoruz. Yarım yemek kaşığı tereyağda, unu kavurup, tuz, karabiber ekleyip, sütünü azar azar ilave ederek beşamel sos hazırlıyoruz. Ben, beşamel sos çok fazla olduğunda sevmediğimden az yaptım. Siz çok seviyorsanız ölçüyü iki katına çıkarabilirsiniz. Borcamdaki kıymaların her tarafına beşamel sosumuzu yayıyoruz, üzerine kaşar peynir rendesi döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirdikten sonra servis edebiliriz. Afiyet olsun efendim.

27 yorum:

  1. kış sebzeleri bizde sevilir pırasa da pişer ama bu şekilde hiç yapmamıştım deneyeyim :)) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. bizim evde de aynı sorun var eşim hiç sevmiyor sebzeyi:) ama bu şekilde harika olmuş görüntüde nefis ellerine emeklerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. bir pırasadan bukadar güzel bir görüntü çıkabirdi canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. selam yarın misafirlerim gellecek, bu tarif çok ilgimi çekti. evde pırasa yok ama bir ara çıkıp alırsam yarın pişirebilirim :)) ellerine emeğine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim dostlarım. Emelcim benimde dün aklıma gelmişti. Misafirlere ana yemek olarak bile pişirilebilecek bir tarif, bence kesinlikle dene. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Harika harika:) olsa da yesem:) Tam bir kış böreği :)Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Bana da sebze verin yeter bayılırım et yemesem 40 yıl aramam yani :)
    dr. bile azıcık et ye deyip duruyor zorla 15 günde bir yersem yerim oda çok degil :)
    Pırasa ise en sevdiklerimdendir. bu halide çok güzel canım ellerine sağlık afiyet bal olsun hepinize
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bencede sebzeyi yemenin en lezzetli yollarında bir graten. Çok da lezzetli hazırlamışsın içindeki malzemelerinden ve yapılışından belli canım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. günaydın canım akşam oluyor ama olsun
    evet hergün evde ne pişirsem diyoruz
    pırasa çook memnunhayatından
    allanmış pullanmış
    ellerine sağlık canım.
    :))))))

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik canim cok güzel bir görüntü olmus :-)

    YanıtlaSil
  11. Desene Elifçim; sizde de var bir etobur, tıpkı bizdeki gibi:)))))) Ellerine sağlık canım, bunu çocuklar bile çok rahat kanarak yer, çakmazlar yani:))

    YanıtlaSil
  12. Değerli yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum. Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. gratenin her türlüsünü severim pırasada bunlardan biri ellerine sağlık,nefis görünüyor,sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. bir tabak da ben alabilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  15. Tam bir kış yemegi, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  16. Bu günlerde pırasalı tarifler arıyorum bana ilaç gibi geldi teşekkürler ellerinize sağlık..Görüntü süper :)

    YanıtlaSil
  17. Sebzeler graten şeklinde hazırlanınca nefiss oluyor.Harika bir görüntü ellerine sağlık canım.Hemen not aldım bu grateni de yapıcam:)
    Benzer tarifin taze fasulyesini yaptığımda sebze sevmeyen yeğenlerim bayılarak yiyorlar:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Kış sebzelerini çok severim pırasaya da bayılırım:))) Pek leziz görünüyor canım. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Bizdede kış sebzeleri içinde en sevilerek yenen pırasadır, ama böylede deneyeceğim ellerine sağlık Elifcim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  21. Güzel yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. ÇOK BEĞENDİM ELLERİNİZE SAĞLIK..DENEMEK İSTERİM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ediyorum canım. Teşekkürler...

      Sil
  23. pırasa yemeyenler için süper bir lezzet ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık çok şık görünümlü bi yemek olmuş eminim tadıda harikadır pırasa ve kış sebzelerini soteleyip börek yaparım çok beğenilir ama bu sofrada çok güzel bi ana yemek olabilir
    deneyeceğim mutlaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, bende börekte denemeyi düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...