13 Şubat 2012 Pazartesi

KÖRİ SOSLU MANTARLI TAVUK SOTE




Yeni bir haftadan herkese merhaba J

Değerli dostlarım malum bugün pazartesi, bu haftanın ilk iş günü ve ben bir hayli yoğunum. Sizlere hemen tarifimi verip kaçmam gerekiyor. Ama gün içerisinde mutlaka uğrayıp sizlerin o nefis tariflerine bakacağım.

Bugün sizlere eşimin ve benim en çok sevdiğimiz yemeklerden birinin tarifini vermek istiyorum. Bizim evin favorileri arasında olup, çok sık yapılır. Hepiniz muhakkak tavuk sote yapıyorsunuzdur, eğer köri sosuyla hiç denemediyseniz mutlaka bir kere deneyin. Nefis bir lezzet benden söylemesi ve tarifini vermesi… Sevgiyle ve afiyetle kalın. Hoşçakalın.


KÖRİ SOSLU MANTARLI TAVUK SOTE

Malzemeler

-         1 kg. tavuk göğsü
-         Yarım kg. mantar
-         2 adet yeşil biber
-         1 adet kuru soğan
-         1 kutu krema (200 ml)
-         1 tatlı kaşığı köri
-         Tuz, kekik
-         1 yemek kaşığı sıvıyağ
-         Yarım limon suyu
-         2 su bardağı su

Hazırlanışı

Öncelikle mantarı güzelce yıkıyoruz. Bir tencereye 2 su bardağı su ve yarım limon suyunu koyup, boyutuna göre dörde böldüğümüz mantarları da tencereye alıp haşlıyoruz. Büyük bir tavaya koyduğumuz 1 kaşık sıvıyağda kuşbaşı doğranmış tavuk göğüslerini, önce yüksek ateşte hızlıca çeviriyoruz. Daha sonra tavanın altını kısıp suyunu çekene kadar tavuğu pişiriyoruz. Tavuk suyunu çektikten sonra haşlanmış mantarları süzüp içine atıyoruz. Piyazlık doğranmış soğan ve iri doğranmış biberleri de ekleyip soteliyoruz. Soğan ve biberler yumuşayınca tuz, kekik ekliyoruz. 1 kutu kremayı bir kaseye boşaltıp içine 1 tatlı kaşığı köri ekleyip karıştırıyoruz. Sonra kremamızı yavaşça ve karıştırarak ekliyoruz. 5 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alabiliriz. Sotemiz resimde görüldüğü gibi hafif yeşilimsi bir renkte olacak. Çok acıkmış olduğumuzdan biz pek süsleyemedik, öylece fotoğrafını çekiverdim kusuruma bakmayın lütfen. Ama siz istediğiniz gibi süsleyip sunabilirsiniz. Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. selam bu tam benlik bir tavuk yemeği. ama malesef benim eşim bu tarzda pişirilmiş tavuk yemiyor:(( ama olsun ben kendim ve kızlarım için pişirebilirim. ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. elifcim merhaba,
    bende aynısını soya soslusunu yapıyorum ellerine sağlık :)) sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK,KÖRİ SOSU İLE DENEMEDİM,GÜZEL DURUYOR,SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık elifcim.. ben de körili tavuğa bayılırım ama krema kullanmadım hiç.. sen güzel diyorsan denemeye değer: )

    YanıtlaSil
  6. Bene yaparım canım ve bizdede çok sevilir..
    Acayip güzel bir lezzet..
    Ellerine sağlık tatlııım..
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş görünüyor,ellerine sağlık,sevgilerrrr...

    YanıtlaSil
  8. Acıkmaya başladım ve bu yemek inanılmaz güzel görünüyor gözüme..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. elifcim ben geldim
    benim çok sevdiğim lezzet
    ellerine sağlık canım.
    :)))))

    YanıtlaSil
  10. Köri tavuğa çok yakışıyor. Ellerine sağlık nefisss görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. köri de kremayıda çok severim ellerinize sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sevgil Elif, bende köriyi tavuğa çok yakıştırıyorum.Harika olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. krema değil ama köriyi tavuğa çok yakıştırırım,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim dostlarım, kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Benim severek yediğim tek et ellerine sağlık Elifcim harika.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Denedim çook güzel oldu tarif için teşekkürler :) bugün istek üzerine bi kez daha yapicam :)

    YanıtlaSil
  17. Kışın yapmıştm evde yoğun istek üzerine tekrar yapmaya karar verdim malum ramazan ama tarifinizi kaybettim bulana kadarda baya bi aradim cok şükür bu lezzete kavuştum :) teşekkürler emeğiniz için

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...