30 Mart 2012 Cuma

MUZLU RULO PASTA


Herkese Hayırlı Cumalar,

Nihayet bir haftanın daha sonuna geldik, mübarek Cuma gününe kavuştuk. Rabbim bu rahmet dolu gün hürmetine, dualarınızı kabul buyursun, Rahmetini bizden esirgemesin inşaallah.

Bugün sizlere eşimin en sevdiği pastanın tarifini vereceğim; Muzlu Rulo Pasta. İçinde hiç yağ yok. Çok hafif bir pasta. Sadece kremasına koyulan kremşanti var o kadar. Onuda isterseniz koymayabilirsiniz. İstediğiniz bir muhallebi ile de yapabilirsiniz.


Ayrıca bu tarifi Çay, Kahve Bahane etkinliğinin ev sahibi arkadaşımız Marifetane ve 73. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin ev sahibi Gelibolu17 arkadaşımıza gönderiyorum. Bol katılımlı etkinlikler diliyorum. Efendim hepinize hayırlı, sağlıklı, mutlu, eğlenceli ve bol bol dinlenebileceğiniz bir haftasonu dileyerek tarifime geçmek istiyorum. Afiyetle kalın.

MUZLU RULO PASTA

Malzemeler

Kek İçin
  • 4 adet yumurta
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Muhallebisi İçin
  • 4 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
  • Arasına 2 adet muz
  • Üzerine hindistan cevizi
Hazırlanışı

Keki için yumurtanın beyazı ve sarılarını ayırınız. Sarılarını, şekeri ve sütü ekleyip şeker eriyene kadar çırpınız. Başka bir kapta yumurta beyazlarını bembeyaz köpük olana kadar çırpınız. Tahta veya plastik spatula ile yumurta beyazlarını yavaş yavaş şekerli karışıma ekleyin. Yumurta beyazını södürmeden hafifçe karıştırın. Un, kabartma tozu ve portakal kabuğu rendesini ekleyip aynı şekilde karıştırın. Ben pişen kekte yumurta kokusu sevmediğim için portakal kabuğu rendesi ekledim. Bence harika bir aroma verdi. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kek hamurunu döküp, kaşık yardımıyla her tarafına yayıyoruz. Ben büyük boy dikdörtgen fırın tepsisi kullandım. Sakın hamur yetmez diye düşünmeyin, incecik de olsa kaşıkla her tarafına yayın. Amacımız ince bir kek hazırlamak zaten. Eğer küçük boy tepsi kullanacaksanız mutlaka ölçüyü azaltın. Kekimizi 170 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Yaklaşık 10 dakikada pişiyor. Çok çabuk piştiği için aman dikkat edin yanmasın. Unutmaya gelmez. Kek pişer pişmez sıcakken fırından çıkarıp yağlı kağıdın yardımıyla gevşek bir rulo yapın ve üzerine nemli bir bez koyarak dinlendirin. Bu arada krem şanti ve vanilya hariç tüm muhallebi malzemelerini tencereye koyup karıştırın, koyulaşana kadar pişirin. Soğuyunca toz krem şanti ve vanilyayı ekleyip mikserle 6-7 dk. çırpın. Rulo halindeki keki açıp muhallebinin yarısından fazlasını üzerine yayalım. Soyduğumuz muzları sarmaya başlayacağımız kenara bütün halde koyup, sıkı bir rulo olacak şekilde saralım. Muhallebisi kenarlardan taşacak, aldırmayın, üzerine kullanırız. Rulomuzun her tarafına kalan muhallebimizi sürelim. Hindistan cevizi ile süsleyip dolapta en az iki saat dinlendirelim. Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor ben de istiyorum

    YanıtlaSil
  2. çok severim rula pastayı çok hoş görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Tam da öğle yemeğimi yemişken girdim şimdi yemek üzerine bu dilim olsaydı ne güzel giderdi:))
    ellerine sağlık nefis görünüyor canım

    YanıtlaSil
  5. Canım bayılırım harika olmuş ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bende çok severim yağ olmaması ayrıca avantaj kilo açısından:)
    ellerine sağlık canım sanada hayırlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  7. selamlar canım,hayırlı cumalar olsun :)
    çok teşekkürler güzel tarifin için,gene beklerim,ellerine sağlık,,,
    tarifin şimdi BURDA YAYINDA

    YanıtlaSil
  8. hayırlı cumalar canım çok severim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. cnm mutlaka yazdığım marka turşu olacakmış bizim turşularla olmazmış arkadaşım yapmış olmamış.bu turşu da migros ve özkuruşlarda var ben özkuruşlar markette buldum ordan alabilirsin.

    YanıtlaSil
  10. ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA MMMM MİS:))

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canım harika pasta tarifin şu an yayında katılımın için teşekkürler yine beklerim inşaAllah ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. bende bir dilim istiyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. çok seviyorum ben bu keki ama bazen aksilik yaşıyorum rulo yaparken maşallah seninki gayet güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Selam, çok severim rulo pastayı. Ellerine saglık görüntüsü çok güzel , eminim tadida güzeldir ...

    YanıtlaSil
  15. harika olmus canim
    ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
  16. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. Canım bu pasta pamuk gibi olmuş.Ellerine yüreğine sağlık mmmhhh..

    YanıtlaSil
  18. Muzlu rulo pasta benimde en sevdiğim pastalardan biridir. Nefis bir görüntüsü var ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  19. Muzlu rulo pastayi kim sevmez :) Elinize saglik...

    YanıtlaSil
  20. Güzel yorumlarınızla yine çok mutlu ettiniz beni. Hepinize kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Selam sevgili Elif
    Pastan nefis görünüyor ellerine sağlık bende rulo pastayı aynen senin gibi yaparım ama içindeki "süt tozu" ilgimi çekti birdahaki sefere bu tarifle denemek istiyorum tarifi aldım çok teşekkürler deneyince sana yazarım:)
    Ziyaretlerin ve yorumlarınla beni mutlu ettiğini de belirtmek istiyorum teşekkürler.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. şap şup şap şup evetevet o sesler benden geliyor fotoya bakınca başladı : )

    YanıtlaSil
  23. bayılıyorum muzlu rulo pastaya
    harıka gorunuyor elınıze saglık

    YanıtlaSil
  24. ilkdefa rülo pasta yapıcam umarım güzel olur

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...