13 Nisan 2012 Cuma

DUKAN EKMEĞİ


Herkese Hayırlı Cumalar

Bir haftayı daha geride bırakırken atak evresini bugün biterecek olmanın mutluluğu içerisindeyim. Nihayet sebze yiyebileceğim günler geliyor. Yarın kahvaltıda domates, salatalık, yeşilliklerle dolu bir tabak hazırlayacağım eşim ve kendim için. Yanına light peynirim ve dukan ekmeğimle güzel bir kahvaltı yapacağız. Bu arada dün bahsetmiştim dukan krebi sevmediğimi nihayet dukan ekmeğine geçtim artık. Harika olmuştu. Mayalı ekmek tadını özlemişim. Her ne kadar günlük iki dilim yiyebiliyor olsam da idare edeceğiz kiloları verene kadar. Dukan Ekmeğimizin tarifini Mutfak Sırlarından yani buradan aldım. Arkadaşıma nefis tarifi için çok teşekkür ediyorum. Ben çok ufak değişiklikler yaptım. Atak evresinde 1,5 yk. yulaf kepeği yiyebildiğim için dilimleri ayarlamak adına ölçülerle oynadım biraz. Dukancılara tavsiyem bırakın krebi artık ve bu ekmeği mutlaka deneyin. Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum. Afiyetle kalın efendim.

DUKAN EKMEĞİ

Malzemeler
  • 9 yemek kaşığı yulaf kepeği (tepeleme)
  • 3 yumurta
  • Yarım paket instant maya (1 yk kaşığından az)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı light yoğurt
  • 7 yemek kaşığı light süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz tatlandırıcı (Splenda)
Hazırlanışı

Yulaf kepeğini bir kaseye koyup üzerine mayayı ve ılık sütü ilave edin. Ayrı bir kapta yumurtaları köpük köpük olana kadar çırpın. Yumurtaların üzerine sütle ıslatılmış yulaf kepeği ve mayayı, yoğurdu, tuz ve tatlandırıcıyı ilave edin ve karıştırın. Üzerini streç filmle kapatıp, sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın. Yaklaşık 1 saat mayalansın. Mayalanan hamuru dikdörtgen kek kalıbına dökün ve 170 derece fırında üzeri kızaran kadar pişirin. Fırına vermeden önce üzerine çörekotu da serpebilirsiniz. Ben koyacaktım ama evde kalmamış. Fırında çıkarıp ılıyınca yulaf kepeği ölçünüze göre dilimleyin. Biz diyeti eşimle birlikte yaptığımız için ekmeğimizi 12 eşit dilime kestik. İkişerden 3 günlük ekmeğimiz oldu. Afiyet olsun efendim. 

31 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık ev yapımı
    ekmek gibisi varmı sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım ev yapımı gibi varmı )mis gibi kokusu geldi burnuma ımmm:)

    YanıtlaSil
  3. hayırlı cumalar canım...
    diyete devam desene :))
    allah sabırlık versin :))
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşım seninki büyük cesaret ben böyle bir diyetle başedemem doğrusu dayanamam kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ekmekler muhteşem görünüyor,en kısa zamanda deniycem.
    Ellerine sağlık canım.
    Bu dukan diyetinin sırrı nedir?
    Yaşamı diyetle geçen ama sonuca ulaşamayan biri olarak merak ediyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ew yapımı ekmek olsunda,dukan da olur hepsi olur..
    başım üstüne her biri..
    ellerine sağğlık elifimm:)
    mutlu hafta sonları canım..
    muhabbetle
    öpüldün kii..
    :)

    YanıtlaSil
  7. bu dukan diyeti çok moda faydası oluyormu gerçekten bendemi yapsam acaba:))

    YanıtlaSil
  8. hiçdiyet gibi değil cnaım.harika olmuş.bende yapabilsem keşke bu diyeti.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. canim ellerine saglik
    eminim tadi süperdir...

    :-)

    YanıtlaSil
  10. ekmeği diyette olmayanlarda yapabilirmi:)ben bunu gider gelir pasta gibi yerim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık Elifcim diyetsizde yerim ben bu ekmeği.
    Çok güzel...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik Elif cim, harika olmus mmmm.....

    YanıtlaSil
  13. Evde yapılan ekmeğin tadı başka oluyor çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Öğlen yemeğin için 2 dilim alsam fena olmaz..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Bende yapiciiim :) ellerine saglık sormak istediğim bir şey var atak kaç gün sürdü hedeflediğin kilo nedir ? birde atak gününü uzattınmı ? sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım vermek istediğin kilo 10'un altındaysa 3 gün uygula, 10 kilo ise 5 gün, 10'dan fazla ise 7 gün, 20'nin de üzerinde ise en fazla 10 gün olarak uygulayabilirsin. Ben 10 kiloyu hedefledim. 5 gün uyguladım.

      Sil
  17. Merhaba, Ben dünden beri dukan diyeti yapıyorum. dukan krebinin yoğurtlu olarak tarifini buldum, yaptım ve hiç krep gibi olmadı. Üstelik dün geceden beri mide ağrısından ölüyorum. bu dukan ekmeği sütle yapıldığı için ve keke daha çok benzediği için mutemelen mideme dokunmaz gibi geliyor,siz ne dersiniz?
    Bu arada atak evresindeyim bu ekmeği yiyebilir miyim bu evrede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, atak dahil her evrede bu ekmeği yiyebilirsiniz. Tabi günlük yulaf kepeği limitiniz dahilinde. Midenizin ağrımasının yoğurttan olduğunu düşünüyorsanız 1 kaşık yoğurt yerine 1 kaşık süt koyarak deneyin. Başlarda benimde midem ekşiyordu, proteinler daha fazla ürik asit salgıladığı için olduğunu düşündüm. Kitapta da fazla salgılanan ürik aside karşı günlük su tüketimine mutlaka uyulması gerektiği yazıyor. Yoğurdu kesmenize rağmen hala ağrırsa 1,5 lt. suyu güne yayarak için. Hepsini gündüz içip akşam içmemezlik yapmayın. Özellikle yemeklerden sonra mutlaka su için. Seyire geçince mide sıkıntım da geçti çok şükür. Bazı arkadaşlarında yulaf kepeği kullanımından dolayı mide sıkıntıları olmuş. Sizin de yulaf kepeğinden kaynaklanıyorsa günlük hakkınızın 1 kaşığını buğday kepeğiyle değiştirin. Muhtemelen seyire geçince ağrılarınız azalacaktır. Ama yine de geçmezse doktora gitmekte fayda var. Kolay gelsin.

      Sil
  18. Yine ben :)) Buarada yoğurt yerine sadece süt koysam olur mu?

    YanıtlaSil
  19. Bugun tarifinizi gorur gormez denemeye karar verdim
    Su an firinda
    Ancak pisen sey ile sizin reşminizi koydunuz syein alakasi yok :(
    Herseyi birebir de uyguladim sorun ne anlamadim :(
    Tarifi daha detayli yada resimli tekrar anlatmanz mumkun mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası ben de ilk kez yaptığımda tarifi aldığım yerdeki gibi olmadı. Birkaç püf noktaya daha çok dikkat ederek uyguladığımda bu sonuca ulaştım. Sizinkinde nasıl bir farklılık oldu bilmiyorum. Eğer daha ince olduysa kullandığınız kalıpla alakalı olabilir. Küçük dikdörtgen bir kek kalıbı kullandım ben. Cıvık olduysa yulaf kepeğini 1 yemek kaşığı dolusu tepeleme kullanmanız gerektiği için olabilir. Ayrıca yulaf kepeğini diğer malzemelerle karıştırmadan önce sütle biraz bekletmek sütü iyice çekmesini sağlıyor. Burda yulaf kepeğinin markası da önemli. Ben bu ekmekte Ruşeym marka kullanmıştım. Tabi bir de yumurtaları mikserle tamamen köpürene kadar çırpmak sonrasında diğer malzemeleri ekleyince mikser kullanmadan spatula ile karıştırmak gerekiyor. Mayalanma aşamasında ise, fırını birazcık ısıtıp, sarıp sarmaladığınız hamuru fırında bekletmek daha güzel kabarmasını sağlıyor. Bazı püf noktaları tam olarak belirtmemişim yazıda kusura bakmayın. Umarım bir daha ki denemenizde istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz. Tekrar yaptığımda ayrıntılı olarak fotoğraflamaya çalışacağım. Ancak bu aralar farklı bir ekmek keşfettim. Daha çok hoşuma gitti. Yakında onun tarifini vereceğim. Size de alternatif olabilir. Sevgiler...

      Sil
  20. Elif hanim ne kadar zarifsiniz...uzun ve detayli aciklamaniz icin tsk ederim...anlattiginiz cogu seyi yapmamistim..len kisa surede denicem...bu arada evet seklen ince vs olsada lezzeti gayet guzeldi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Ben bu tarifi dün uyguladım. Ölçülere gramı gramına uyarak yaptım ve 12 adet muffin kağıdına döküp, birbirine destekleyip dik durmalarını sağlayarak tepsiye dizdim ve fırınladım. mükemmeeel oldu çok teşekkür ederim bu harika tarif için :)

    YanıtlaSil
  22. ELİF HANIM MERHABA

    GÜNLÜK YULAF KEPEĞİNİ EKMEK YAPARAK TÜKETİYORUZ DEMİ.YANİ EKMEKTEN BAŞKA YULAF KEPEĞİ TÜKETMEMİZE GEREK VARMI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşen Hanım, günlük yulaf kepeği limitiniz atakta 1,5 yemek kaşığı, seyirde 2 yemek kaşığı. Ben günlük hakkımı ekmek yaparak tüketiyorum. Zaten sade halinin çekici bir tadı yok. Siz ister ekmek yaparak ister farklı tariflerde kullanarak isterseniz de sade olarak (yoğurda karıştırıp yiyenler var) tüketebilirsiniz. Ama ekmekte kullandıysanız başka yulaf kepeği tüketmenize gerek yok. Hızla istediğiniz kiloya inmenizi dilerim. Sevgiler....

      Sil
  23. Bu tarif yulaf kepeği galeta karışımına uygun bir tarif olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yulaf kepeği galeta karışımını henüz denemedim. İçeriğini bilmediğim için bi fikir veremeyeceğim. Kusura bakmayın. Sevgiler...

      Sil
  24. Toz tatlandırıcı yerine sıvı koysak uyarmi acaba,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  25. Toz tatlandırıcı yerine sıvı koysak olurmu acaba. ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemedim ama, olmaması için de bi neden yok. Deneyebilirsiniz bence...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...