2 Nisan 2012 Pazartesi

KADAYIFLI DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ


Yeni bir haftadan hepinize merhaba....

Değerli okurlarım güzel bir haftasonunu geride bırakıp yine geldik pazartesiye. Ama bugün hiç sendromla uğraşacak halim yok. Cumartesi havanın güzelliğini fırsat bilip açtım kapıyı camı, başladım temizliğe. Bir güzel temizledim evimi ama gel gör ki o arada bende şifayı kaptım yine. Yine diyorum çünkü bu sene kaçıncı kez soğuk algınlığı geçirdim bilmiyorum. 2 haftada bir hasta oluyorum. Cumartesi akşam ve pazar bütün günü yatakta geçirdim. Halbuki pazar günü İstanbul Feshanedeki Hatay Günleri Fuarına gidecektim. Hataylı değilim ama Hatay yemeklerini çok severim. Hatayın meşhur biberlisiyle, kebabıyla karnımı doyurup üzerine bir de künefe yiyecektim. Sadece yemekle de kalmayıp Hataya özgü çeşitli baharat vs alıp evime stok yapacaktım. Maalesef olmadı, gidemedim. Üstelik son günüydü, nasip değilmiş seneye inşallah. Bugün de kalktım geldim işe. Düne göre daha iyiyim ama yine de halsizlik, kırgınlık var tabi. O yüzden pazartesiyi de sendromunu da çekecek halim yok.

Bu haftaya tatlı tarifiyle başlamak istedim. Bütün hafta tatlı tatlı geçsin diye. Resimde gördüğünüz Gökçen'in sofrasındaki tatlı. Daha önce birkaç kez yaptım ancak resimleme fırsatı bulamamıştım. En son yaptığımda damla sakızlı vanilya kullanarak yaptım. Bence daha güzel oldu. Tarifi damla sakızlı olarak vereceğim.  Yani resim Gökçen'den tarif benden olacak. Onun tarifinden tek farkı damla sakızı ve krem şanti. Görüntü zaten aynı hiçbir fark yok. Afiyetle kalın efendim.

KADAYIFLI DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ

Malzemeler
  • 250 gr kadayıf (hazır-kırık olandan)
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
Muhallebisi İçin
  • 1 lt süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nisaşta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket damla sakızlı vanilya
  • 1 poşet toz krem şanti
Hazırlanışı

Önce muhallebisini hazırlayalım. Süt, un, nişasta, şeker ve vanilyayı tencereye koyup, koyulaşana kadar karıştırarak pişirelim. Ocaktan alıp soğumasını bekleyelim. Soğumasını beklerken kadayıfı hazırlayalım. Ben paketlerde satılan hazır kadayıf kullandığım için kurutmaya ve kırmaya gerek duymadım. Eğer siz kırık kadayıf kullanmıyorsanız, kadayıfınızı 1-2 saat önceden derin dondurucuya koyun ve dondurucudan çıkarıp kırarak kullanın. Kadayıfı, şekeri ve tereyağı bir tencerede pembeleşene kadar kavuralım. Ocaktan alıp içerisine cevizi ekleyip karıştıralım. Bu arada soğuyan muhallebimizin içine toz krem şantiyi ekleyip 5 dakika kadar mikserle çırpalım. Borcam veya servis tepsinizin altına kadayıfın yarısını serelim. Üzerine muhallebinin tamamını dökelim. Muhallebinin üzerini kalan kadayıf ile kapatıp en az 2-3 saat dolapta dinlendirelim. Dilimleyerek servis edelim. Arzu ederseniz toz antep fıstığı ile süsleyebilir yada dilimlerin üzerine bir parça kaymakla servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

30 yorum:

  1. Elelrine sağlık sakızlı muhallebinin kokusu çok harika oluyor ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu tatlıyı adresı versem kargo yapar mısın: )

    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. oooh ne kadar güzel ve hafif bir tatlı ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. canım benim enfeees görünüyor...
    1 dilim de ben istiyorum :))
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ımmm süper lezzet damla sakızını severim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. damla sakızını sevmiyorum ama kadayıflı muhallebiyi çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çok seviyorum bu tatlıyı.Ellerine sağlık.Aklıma düşürdün.Akşam kadayıf alayım..))

    YanıtlaSil
  8. bu tatlıyı hala deneyemedim:(
    damla sakızlı çok severim, ama evdekilerden kullanamıyorumki..
    arkadaşınızın ellerine sağlık...
    çok geçmişler olsun, kısa zamanda atlatırsın inş.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. damla sakızı ve muhallebi çok yakışan bir ikili,
    eline sağlık,
    ayrıca geçmişler olsun,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. damla sakızını çok severim eminim ki çokta yakışmıştır ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. elifcigim gecmis olsun,temizligi de cikarmissin iste bahari karsilarken ne guzel,bu tatliyi da hep yapmak istiyorum ama bakalim ne zaman,ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun canım... Tatlın çok güzel görünüyor, bu sıralar çok rastlıyorum ben de deneyeceğim mutlaka, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. geçmişler olsun, bu tatlıyı çok severim, ellerine sağlık, sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  14. Çok sevdiğim bir tatlı, ama sakızlı denemedim.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Geçmişolsun, ben sakızlı denemedim hiç ama eminim çok yakışmıştır, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Canım ellerine sağlık damla sakızı nasıl yakışmıştır sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık arkadaşım bu muhallebiyi çok severim çıtır çıtır harika oluyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. ben televizyonda izlerken eridim bittim o hatay günlerine orda olmayı isterdim ,benimde seneye kaldı galiba:)kadayıflı tatlı hem göze hem mideye hitabeder olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Elifcim geçmiş olsun...Ama yalnız değilsin herkez hasta benim kız birtürlü kurtulamadı bu sene....Demek feshaneye gidecektin ben İstanbulluyum ve eyüpte oturuyordum evlenmeden önce....Sana daha önce söylemiştim ben Hatay mutfağına bayılıyorum evimde buzlukta ham çökeleğimiz var sizin ordan geldi...bu tatlıya gelince bende severim ama ne zamandır yapmadım hatta ne zamandır kimsede bloglarda yapmadı dedim....ama benim bildiğimde kremsanti 1 bardak sütle çırpılıp dolapta bekletiliyor sonra muhallebi ile çırpılıyor hatta ben çok tatlı sevmediğimden onun yerine içine bir kutu krema koyuyorum tabii ağır oluyor ama çok lezzetli oluyor.tavsiye edrim..sevgiler

    YanıtlaSil
  20. geçmiş olsun tatlım:(çok sevdiğim hafif ve lezzetli bir tatlı ellerine sağlık... damla sakızı eminim çok yakışmıştır sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  21. geömiş olsun canım tatlı nefıs gorunuyor ellerıne sağlık çok severım bu tatlıyı cok da guzel yapmıssın

    YanıtlaSil
  22. Cok gecmis olsun. Havanin guzelliyi altadiyor insani ne giinsem acaba diyorsun. O arada soguk gelip yakaliyor..
    Iyi olursunuz insallah bolca cay dinlenme gecer hemen..
    Arkadasin eline saglik cok sevdigim tatliyi yapmis..
    Tarif icinde tesekkurler...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. gecmis olsun canim
    tatliya asla hayir diyemem

    cok güzel olmus
    ellerine saglik:-)

    YanıtlaSil
  24. geçmiş olsun canım sağlık olsun yeter ...

    YanıtlaSil
  25. ELİFİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM:)
    HARİKA BİR TATLI:)

    YanıtlaSil
  26. kadayıfli muhallebiyi çok severim ,çıtır çıtır harika,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  27. geçmiş olsun elifcim.. ben de ömrümün ilk 18 yılını hatayda geçirmiş biri olarak çok çok severim yemeklerini.. kaybın büyük olmuş gerçekten: ) tatlın da süper görünüyor ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
  28. gecmis olsun canim
    damla sakizinin aromasi nefis bir lezzet katmistir citir citir nefis olmus eline saglik

    YanıtlaSil
  29. Aman da aman, yine hepsi birbirinden güzel ve içten bir sürü yorum. Hepinize çok teşekkür ederim. Bugün de çok mutlu ettiniz beni. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  30. Bir dlim bende isterimmm çok sevdiğim bir tatlıdır.Ellerine sağlık elifçim;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...