6 Nisan 2012 Cuma

TAVUKLU BEZELYE YEMEĞİ


Hayırlı Cumalar Değerli Okurlarım

Nihayet bahar geldi ve yaz sebzelerinin tazeleri yavaş yavaş çıkmaya başladı. Ben de geçen yaz derin dondurucuya attığım sebzelerimi bitirme telaşına girdim. Yeni evli biri olarak bu bir sene tecrübe oldu bana. Bizim evde hangi sebzelere rağbet fazla, hangilerinden bol bol koymak lazım. Hangi sebzelerden daha az koymam gerekli, tespitini yaptım. Mesela geçen sene en çok bezelye koymuşum bu sene daha az koyacağım. Barbunyalarım ve kırmızı biberlerim ise çok çabuk bitti bu sene derin dondurucuya daha fazla koymam gerek. Ayrıca bu sene bol bol domates konservesi yapmayı planlıyorum. Tabi işten fırsat bulursam.

Efendim bugünkü yemeğimiz, derin dondurucuda kalan son birkaç poşet bezelyeden biriyle hazırlanmış tavuklu bezelye yemeği. Normalde bezelyeyi eşim pek sevmiyor. Ama içine et girince bayıla bayıla yiyor. Bu sefer beyaz et kullandım. Kuşbaşı tavuk göğüs eti ile bezelye bence birbirine çok uyum sağladı ve nefis bir yemek oldu. Sizlere güzel, mutlu ve cıvıl cıvıl bir haftasonu dileyerek tarifime geçmek istiyorum. Afiyetle kalın efendim. 

TAVUKLU BEZELYE YEMEĞİ

Malzemeler
  • Yarım kg. bezelye
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz, karabiber
Hazırlanışı

3 yemek kaşığı zeytinyağda yemeklik doğranmış kuru soğan kavrulur. Pembeleşince salçalar eklenir ve kavurmaya devam edilir. Kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü ilave edilir. Tavuk etleri beyazlaşınca küp doğanmış havuç ve patates eklenir. Yaklaşık 6-7 dakika da havuç ve patatesler kavrulur. En son bezelye eklenir. Tuz ve karabiber ilave edilir. Sıcak su eklenerek, yemeğimiz kısık ateşte pişirilir. Afiyet olsun. 

22 yorum:

  1. benimde eşim pek sevmez ama kızım bayılır :) harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık elifciğim....

    YanıtlaSil
  2. Resimlerin çok canlı ve parlak bu çok hoşuma gidiyor ,
    bende severim bezelyeyi fırında yapılışınıda bir ara tarif edersen:))
    teşekkürler ellerine sağlık ayrıca size afiyet olsun)

    YanıtlaSil
  3. ben çok severim bezelyeyi canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. HAYIRLI CUMALAR CANIM
    .:)
    MAŞALLAH SANA CANIM HEM ÇALIŞ HEM BLOK
    ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  5. ekmeğimi bandırdım harika olmuş :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım dün akşam bizdede vardı:)))Ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canımcım tavuk etiylede enfes görünüyor:)afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  8. bu yemek çok güzel olur...
    çok severim...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. tavuk etide çok yakışıyor bezelyeye çok kıvamında olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bence de en çok beyaz et yakışıyor bezelyeye.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Bende bu sene domates konservesi yapıcam inşallah bol bol..:))
    Çok severim bezelyeyi..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Elifciğim,
    yemek nefis görünüyor,tencere yemeklerini çok severim,
    bu yemeğe kerevizde çok yakışır,
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. çok severim canım bezelyeyi müthiş bir görüntü ellerine sağlık afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  14. Çok sevdiğimiz bir yemektir, bu sene benimde barbunyam ve bezelyem erken bitti.Ellerinize sağlık, misler gibi.

    YanıtlaSil
  15. En sevdiğim yemeklerden biridir eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ayyy Eliflerin içinde kayboldum okadar çoksunuz ki bir futbol takımı kuracaksınız yakında...Elif çok güzel gözüküyor benim de az kalmıştı buzlukta hatta bugün yaptığım bir yemekten tavuk ayırmıştım bu hafta bunu yapayım diye kızım bayılır bu yemeğe....bugün yaptığımı da bu aralar yayınlayacağım madem yeni evlisin sana fikir verir hele senin gibi çalışanlara çok pratik bakarsın sonra sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Suyuna böyle ekmek bandırasım geldi (: off ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  18. Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim dostlarım. Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Bu yemek benim favori yemeyim..
    Elinize saglik olsun..

    YanıtlaSil
  20. Fırında kabak mücver ve tavuklu bezelye tarifinizi birlikte yaptım. Ben beğendim ama eşim ne diyecek bilmiyorum.:)) Ellerinize ve emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Fırında kabak mücver ve tavuklu bezelye tarifinizi birlikte yaptım. Ben beğendim ama eşim ne diyecek bilmiyorum.:)) Ellerinize ve emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Fırında kabak mücverle birlikte yaptım, çok güzel oldu. Ellerinize ve emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...