6 Temmuz 2012 Cuma

ŞERİT POĞAÇA



Herkese Hayırlı Cumalar Sevgili Okurlarım,

Bugün sizlere şerit poğaçanın tarifini vereceğim. Birçok blogda gördüm şeklini ama tarif benim klasik mayalı poğaça hamurum. Ben diyetteyim diye sevgili eşim mahrum kalsın istemediğim için geçen gün eşime poğaça yapayım diye hamur yoğurmuştum.  Hamur kabarıp şekil verme aşamasına gelince aklıma şerit poğaça yapmak geldi. Şekli farklı olsun istedim. Puf puf ve çok leziz poğaçalar oldu. Diyetteyim ama bir ısırık alıp tadına baktım. Efendim tarife geçmeden önce hepinize mutlu, huzurlu bir haftasonu diliyorum. Afiyetle kalın. Sevgiler...

ŞERİT POĞAÇA

Malzemeler

Hamuru İçin                                                      
  • 1 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket (dr. oetker) instant maya
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un
İçine
  • Peynir
  • Maydanoz
Üzerine
  • 1 yumurta sarısı
  • Susam
Hazırlanışı

Hamur yoğurma kabına 3-4 su bardağı un koyup ortasını havuz gibi açıyoruz. Ortasına tuzu, şekeri, mayayı, ılık sütü, yoğurdu ve sıvıyağı döküp, bir yandan da yavaşça kenardaki unlarla karıştırıyoruz. Kenardaki unları katarak yoğurmaya devam ediyoruz. Ara ara un ekliyoruz. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Hamurun üzerini örterek yaklaşık 30-40 dk mayalanmasını bekliyoruz. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, oval şekilde açıyoruz. Şekildeki gibi bir tarafına peynirli harç koyup, diğer tarafından da şeritler kesiyoruz. Peynirli taraftan başlayarak sarıyoruz. Şeritlerin uçları alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz. Tüm hamuru bu şekilde hazırladıktan sonra üzerine poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpiyoruz. 180 derece fırında üzeri kızarana kadara pişiriyoruz. Ben bu tarifte fırını daha önceden ısıtmıyorum. Çünkü fırın ısınana kadar geçen sürede, ılıkken poğaçaların tepside de mayalanmasını sağlamış oluyorum. Afiyet olsun efendim.

21 yorum:

  1. yemedin yaniii. brova sana umarım dilediğin kiloya ulaşırsın. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık tatlım...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...
    hayılı cumalar...
    güzel haftasonları diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. poğaçalar pufur pufur olmuş,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık enfes olmuş bir tanecik aldım sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK ELİFİM..
    ALDIM...MMMMMMMM MİS MÜBAREK..

    YanıtlaSil
  7. Şekil süper lezzeti de öyle belli,denemek isterim:)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Hamur kıvamın çok güzel puf puf bir poğaça olmuş,ellerine sağlık.Şekil olarak ta çok güzel ,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  10. nefis görünüyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  12. bir ısırıkla bırakabilmişseniz sizi tebrik etmek gerek;zira beni şu resimdeki 3 tane bile kesmezdi:) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Nerdeyse gece yarisi, karnimda gurul gurul..birde pogcalarin resmini gordummu ..of olsada birkac tane yesem dedim ama nerdee..super gozukuyorlar, ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş poğaçalar:) Bencede bildiğimiz klasik lezzetleri bu şekilde farklı sunumlarla ortaya koymak bence çok daha lezzetli sanki:) Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağılık.Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  16. tam sahurluk olmuş harika kokar mutfak mis gibi...ellerine sağlık arkadaşım...

    Hayırlı Ramazanlar...
    www.birseninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  17. Cok güzel olmus bu pogaca Elif cim, ellerine saglik....Hayirli ramazanlar....

    YanıtlaSil
  18. Güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Gördüm ama bir türlü yapamadım bu poğaçadan,ellerine sağlık.
    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık. Çok hoş ve güzel görünüyor Elifçim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...