11 Eylül 2012 Salı

KAYISI PESTİLİ YAPIMI


Herkese Merhaba,

Uzun bir tatilin ardından yeniden aranıza döndüğüm için çok mutluyum. Nasıl da özlemişim sizleri. Beni merak edip, daha dönmedin mi diye mesajlar atan sevgili takipçilerime çok çok teşekkür ediyorum. Beni izlediğinizi, beklediğinizi bilmek beni nasıl mutlu etti anlatamam. Fırsat buldukça bende sevgili blog arkadaşlarımı telefonumdan takip ettim, her ne kadar yorum bırakamasam da izleme fırsatım oldu. Gördüm neler neler yaptığınızı, hele bayramdaki tatlı tarifleriniz beni benden aldı. Hepinizin ellerine sağlık.

Tatilime gelecek olursak tek kelimeyle harikaydı. Biraz koşturmacalı geçse de yapmak istediğim herşeyi yaptım ve gitmek istediğim her yere gittim. Müthiş eğlendim ve dinlendim çok şükür. Pozitif enerjiyle dolu olarak İstanbula geldim ve işbaşı yaptım. Ama elim boş gelmedim. Annem, yengem ve ben çılgınlar gibi kış hazırlıkları yaptık. Bugün tarifini vereceğim pestiller dışında domates, menemen ve patlıcan konserveleri, reçel ve marmelatlar, erişte, tarhana, kışlık peynir ve kurutulmuş domates, biber ve patlıcanlar. Hepsi oranın köylü pazarından alınmış miss  gibi sebze ve meyvelerle hazırlandı. Bu kış çok rahat edeceğim inşallah. Biraz İstanbula getirmesi zor oldu tabi, arabayı tıka basa doldurmak zorunda kaldık. Neyseki sağ salim getirebildik herşeyi. Bu nasıl tatil bütün gün bunlarla uğraştıysanız ne ara dinlendin diyebilirsiniz tabi. Efendim gündüzleri vaktimizin çoğu denizde geçti. Kah yüzdük, kah dinlendik, deniz kıyısında piknikler yaptık. Deniz dönüşü ise pazara uğrayıp kış hazırlıkları için gereken malzemeleri aldık. Akşamları evde kışlıklarımızı hazırladık. Neyseki canım annem biz gitmeden erişte, tarhana gibi zaman alanları  yapıp aradan çıkarmıştı da akşam balkon keyfi yapmaya da zaman kaldı. 

Efendim malesef her güzel şey gibi tatilde bitti ve geldik evimize. Bugün sizlere merhaba derken tatlı tarifler vermek istediğim için pestillerimin tarifini vereceğim. İlerleyen günlerde yapmış olduğumuz diğer kış hazırlıklarının da tariflerini paylaşacağım sizlere. Sevgiyle ve afiyetle kalın.

KAYISI PESTİLİ

Malzemeler
  • 4 kg olgun kayısı
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • Yarım çay bardağı su
  • Kayısı çekirdeği veya ceviz
Hazırlanışı

Öncelikle kayısıların çekirdeklerini çıkarıp güzelce yıkıyoruz ve büyük bir tencereye koyuyoruz. Dibine tutmaması için yarım çay bardağı su ekleyip ocağa koyuyoruz. Kayısıların sert olan yerleride yumuşayana kadar pişiriyoruz ve ılımaya bırakıyoruz. Ilıyan kayısılarımızı ince kevgir veya elekten geçirerek püre yapıyoruz ve 1 su bardağı kadarını ayırıp tekrar tencereye alıyoruz. Cıvık bir marmelat kıvamına gelene kadar pişriyoruz. Ayırdığımız 1 su bardağı kayısı püresini 2 yemek kaşığı nişasta ile karıştırıp tencereye ilave ediyoruz. Muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Bizim kayısılar çok tatlı olduğu için ekstra şeker ilave etmeye hiç gerek kalmadı ancak siz kayısılarınızın tadına bakarak püre yaptıktan sonra şeker ilave edebilirsiniz. Yine çok sulu kayısılarınız varsa ve püreniz çok cıvık olduysa nişasta oranını artırabilirsiniz. Naylon karışımlı temiz ve büyük bir bezi (beziniz kesinlikle pamuklu olmasın) bolca güneş gören bir yere serip, üzerine tencereyi boşaltıyoruz. Çok ince olmayacak şekilde yayıyoruz. Çünkü kurudukça pestilimiz incelecek. Beze serdikten sonra üzerine tatlı kayısı çekirdeklerini veya dövülmüş ceviz parçalarını serpiyoruz. Pestillerimiz güneşte güzelce kuruyunca bezden çıkarmak için bezi pestille birlikte ters çevirip arkasını sulu bir bez ile hafifçe ıslatıyoruz. 5 dk bekletip tekrar çeviriyoruz. Uzun şeritler halinde kesip bezden çıkarıyoruz. Arkalarını kurutmak için başka bir bezin üzerinde kuruyana kadar bekletiyoruz. İşte pestilimiz hazır. Afiyet olsun efendim. 

Not: Erik Pestili tarifini de bugün verecektim ama işim çıktı dostlarım, kusura bakmayın erik pestili de yarına kaldı artık.

17 yorum:

  1. hoşgeldin elifciğim :) ne güzel hem tatil yapmışsın hem kışlıkları hazırlamışsın :)

    pestil harika görünüyor, hep hazır alınır ama tarifi okuyunca kolaylıkla yapılabilecek bir tarif, emeği geçen herkesin ellerine sağlık olsun.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. hosgeldin canim,
    benim kayinvaldem ve halalarim yapar pestili... bizde afiyetle yeriz
    resimleri görünce hemen onlari hatirladim...
    bizim orda pek cok yaparlar pestili...

    YanıtlaSil
  3. hoş geldin canım,boş da gelmemişin,süper görüntü,diğer kışlıkları merakla beklerim ,herkesin ellerine sağılık .

    YanıtlaSil
  4. Canım pestil nefis olmuş ellerine sağlık tabağı alıp kaçabilsem keşke sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hoş geldin canım:)Ellerine sağlık,pestiller nefis görünüyor.Bende bugün erik pestili yaptım,serdim.Afiyetle tüketin inşallah,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuş harika elif hanım ellerinize sağlık çok severim pestili bende bayılırım tatları muhteşemdir eminim :))

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin...Vavvvvv evde pestil yapmak...Kulağa çok hoş geliyor

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Elif hosgeldin..Guzel bir tatil gecirmene sevindim:) Bu kayisi pestili tarifin harika tam soracaktim erik tarifi yokmu diye ki not dusmussun..bahcemde murdum erigi agaci var ve bir surude erik.Ne yapacagimi bilemiyorum?? Pestil isi cok iyi olur hic dusunmemistim..yarin tarifini yazarsan denemeye gececegim ..Birde kac gunde kurudu kayisi??? Bahceye biraksam hayvanlar yiyecek:( evin icinde gunesli yerde kururmuki???? sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  9. hoşgeldin canım...
    annem Trabzon da olduğu zamanlarda yapıyor...
    ben hiç denemedim...
    çok zahmetli ve vakit alan birşey olduğunu düşünüyorum :))
    ama paylaşım için teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  10. hoşgeldin Canımç Bende çok severim pestili. Biraz zahmetli bir işe benziyor. Yapan olsada yesek :)

    YanıtlaSil
  11. Pestile bayılırım.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. canım hoşgeldin öncelikle dönüşün muhteşem olmuş yalnızzzzz :))

    YanıtlaSil
  13. Hoşgeldin sefalar getirdin. Sevindim dinlenmiş olduğuna :)

    Bu sene özellikle ramazanda çok fazla erik,kayısı vs.kaynatıldı meyvesuyu için. Hem canım istedi posalarından pestil yapayım diye,hem de zor geldi:)))

    Görünce canım istedi tekrardan. Ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. ne güzel değerlendirmişsiniz yazı...
    afiyetle, ağız tadıyla yeyin. pestili çok severim ama nasıl yapıldığını bilmiyordum. ellerinize sağlık, tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. elleirnize saglik :) hayirli günler

    YanıtlaSil
  16. Bloğunuzu ilgi ile takip ediyorum. Pestil sevmememe rağmen resimler o kadar hoş ki imrenmemek mümkün değil. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Canım merhabalar bugün rastladığım ikinci güzel kayısılı tarif. pestili eğer temiz yapan olursa çok severim zaman zaman malatyadan getirtiriz. senintarifini arşivime aldım her ne kadar bu sene geç kalmış olsam da seneye denemek isterim. eline sağlık güzel paylaşımlarda görüşmek üzere sevgiler bırakıyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...