11 Ocak 2013 Cuma

EVDE KIYMALI PİDE YAPIMI



Herkese Hayırlı Cumalar

Daha önce de söylediğim gibi bu aralar biraz yoğunum, maalesef blogu çok sık güncelleyemiyorum. Fırsat buldukça bi uğruyorum ama post hazırlayacak vakit bulmak bir hayli zor oluyor. Neyse efendim bugün biraz müsaitim ve harika bir tarifle geldim. Benim gibi çalışan bayanlar için özellikle hafta sonu yapılması daha uygun bir tarif. Hafta içini pratik yemeklerle geçiştirdiniz, ailenize hafta sonu için evde pide yapmaya ne dersiniz? E o zaman buyurun tarifimize geçelim.

KIYMALI PİDE

Malzemeler

Hamuru İçin
  • 5 bardak un
  • Yarım paket instant (kuru) maya (10. gr'lık paketin yarısı)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Ilık su (birazını süt kullanabilirsiniz)
İç Malzemesi
  • 350 gr. orta yağlı kıyma
  • 2 adet kuru soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 2 adet domates yada 1 kase domates konservesi
  • Yarım bardak su (konserve değilde domates kullandıysanız)
  • Tuz, karabiber, pulbiber, kekik
Üzerine Sürmek İçin
  • 2 yemek kaşığı yoğurt (pişirmeden önce)
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ (pişirmeden önce)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin (fırından çıkar çıkmaz)
Hazırlanışı

Öncelikle un, maya, şeker, tuz ve su ile mayalı bir hamur yoğuralım. Mayalanması için üzerini sarıp yarım saat dinlendirelim. Hamurumuz dinlenirken iç harcı hazırlayalım. Kuru soğan, biber ve domatesi minik minik doğrayalım. Kıymayı ve baharatları ekleyip güzelce karıştıralım. Eğer kıymanız yağlı değilse harca biraz sıvıyağ ekleyin. Domateslerin sulu olmasına dikkat edin. Ben yazdan hazırlamış olduğum domates konservesini kullandım. Siz sulu bir domates kullanmayacaksanız harca yarım bardak su ekleyin. Harcın biraz sulu olması gerekli.

Harcımızı da hazırladıktan sonra mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler alıp unladığımız tezgahın üzerinde merdane yardımı ile oval şekilde açalım. Bu sırada tepsilerimize yağlı kağıt serelim. Açtığımız hamuru kıymalı harcı koymadan önce tepsimize alıp, harcını tepsinin içinde koyalım. Çünkü tezgahta iken harcını koyduğumuz pideleri alıp tepsiye koymak biraz zor olabiliyor. Hem böyle şeklide bozulmamış oluyor. Tepsiye aldığımız hamurun üzerine kıymalı harcımızdan 2-3 kaşık koyup, kenarlarda yarım cm boşluk bırakacak şekilde harcı her tarafına yayalım. Boş bıraktığımız kenarları içe doğru katlayıp pide şekli verelim. 2 yemek kaşığı yoğurt ve 4 yemek kaşığı sıvıyağı çırparak sos hazırlayalım ve pidelerin katladığımız kenarlarına sürelim. Mutlaka önceden ısıtılmış 250-300 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Yüksek dereceli fırında çabucak pişmesi hamurun kurumaması için mutlaka gerekli. Çabuk piştiği için arada kontrol edin, aman yanmasın. Pişen pidelerimiz fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağ veya margarin sürelim. Diğer pideler pişene kadar, pişmiş olan pidelerin kurumaması için üst üste koyup üzerini bir mutfak örtüsüyle kapatalım. 

İşte size harika bir haftasonu tarifi, yanına miss gibi ayranla tek başına bir öğün. Dilerseniz kıymalı değil kaşarlı, sucuklu, kavurmalı veya pastırmalı da hazırlayabilirsiniz. Zevkinize kalmış. Biraz sizi uğraştırsa da bu lezzeti evde denemeye değer. Afiyet olsun. Herkese mutlu haftasonları...

23 yorum:

  1. nefis olmuş ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
  2. oyyy harikalar yanına da ayran süper olur
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. ev yapımıda başka bir güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. mımm bir de yanına ayran varsa insan daha ne ister. ellerine sağlık canım.

    işlerinde kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık elifim.
    Denemek lazım evde yapılan herşey çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  6. elifcim ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize emklerinize saglik hayirli cumalar .

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,ev yapımı mis gibi.Afiyetler olsun.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. olsun biz seni yine de bekleriz yoğun günlerinin geçmesini canım
    ayrıca beklediğimize de değecek tarifle gelmişsin eline sağlık
    bizde de bu akşam pide var ama ben biraz kolaycıyım hazır malesef :(
    afiyet olsun canım AllahDa emanet ol...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım,evdeki de ayrı bir güzel oluyor.. Harika görünüyorlar,sevgiler!

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Evde yapılmışını tercih ederim ben de.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. off Elifim çok güzel olmuş pideler canım pideciler artık bizden para kazanamaz, Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Merhaba süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslattim sizdende tarif istesem yardimci olumusunuz, tarifin linkini bana yollasaniz yeterli olacak,Cumartesi gününe kadar etkinlik sürmekte. saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir etkinlik. Çok iyi düşünmüşsünüz. Benimde kuzenimin çocuğunun alerjisi var. Fırsat bulursam mutlaka katılmak isterim. Keşke süre biraz daha uzun olsaydı. İnşallah fırsat bulabilirim. Sevgiler...

      Sil
  15. Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. ya elif hanım size çoooooook tşk ederim bu tarif için mutfakta eşimin gözünde ünüm arttı gerçekten çok tşk ederim..kuru gelir diye hiç yanaşmıyordum ama b kadarmı lezzetli olur eşim artık hazır yapmak yok diyo:)))bu tarife bakarssanız yapın lütfen haaaarikaaaaa oluyo tekrardan tşk ederim....

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri


    YanıtlaSil
  18. çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. bende yaptım süper oldu...tarif için çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  20. bende yaptım bugün..çok güzel oldu..teşekkürler tarif için:)))

    YanıtlaSil
  21. ne kadar guzel, ve ayan bi anlatim bu. pidelerim super oldu sayenizde... tariff icin tesekkurler, Torontodan selamlar...

    YanıtlaSil
  22. yalin ve guzel anlatiminiz sayesinde pidelerim karallara layik oldu. tesekkur ederim. Toronto`dan selamlar...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...