5 Şubat 2013 Salı

PORTAKALLI KEREVİZ



Herkese merhaba,

Tam mevsimindeyken güzel bir kereviz tarifi vermeden olmaz diye düşündüm. Kerevizin yeşil elmayla yapılan ve portakal dilimleri üzerinde servis edilen salatası kadar çok sevdiğim bir diğer çeşidi de portakal suyuyla pişirilen zeytinyağlı kereviz. Vaktiniz varsa yaptıktan sonra 1 gün bekletin, lezzetine lezzet ekleniyor. Gelelim tarifine...

PORTAKALLI KEREVİZ

Malzemeler
  • 2 adet büyük boy kereviz
  • 5 adet havuç
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • 3 adet portakal (1 su bardağı portakal suyu)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • Maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 adet limon
  • Tuz
Hazırlanışı

Öncelikle kerevizi soyup iri iri doğruyoruz ve yarım limon sıkılmış suda bekletiyoruz. Bu arada soğanları biraz iri piyazlık şeklinde doğruyoruz. Zeytinyağını tencereye döküp soğanları da ekleyip kavurmaya başlıyoruz. Kazınmış ve güzelce yıkanmış havuçlarımızı verev verev doğrayıp yarı kavrulmuş soğanların üzerine ekliyoruz. Havucun pişme süresi kerevizden biraz daha uzun olduğu için havuçları 2-3 dk kadar soğanla kavurunca kerevizle aynı ayarda pişmesini sağlayabiliriz. Havuçlarda kavrulunca limonlu suda bekleyen kerevizleri sudan çıkarıp tencereye ekliyoruz. Üzerine 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyunu, 1 tatlı kaşığı şekeri, 1 tutam tuzu ekleyip ağır ateşte pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra mümkünse 1 gün yada en azından soğuyana kadar bekleyin. Servis ederken ise üzerine kıyılmış maydanoz serpmeyi ve limon sıkmayı unutmayın. Afiyet olsun. 

19 yorum:

  1. Ben de zeytinyağlısını etlisinden daha çok seviyorum. Hele bir de portakallı olursa. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Zeytinyağlısı çok güzel oluyor. Özletme kendini Elifim. Ellerine ve emeğine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Elifcim çok sevdiğim ve çok faydalı bir yemek..ellerine sağlık,süper olmuş..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. ay ay canım yenmezmi çok severiz.
    atalarımız yemesende tarlasından geçmemiz gerektiğini söyler.
    ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  6. Ennn sevdiğim zeytinyağlıı
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bende çok severim portakalın aromasını.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. bugün loglarda çok kereviz görüyorum canım.olsada yesem dedim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kerevizi bana sevdiren tarif ellerine sağlık Elifcim. Nefisss..

    YanıtlaSil
  10. Şu kerevizin bende herşeyini severim
    portakalda çok yakışıyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık bayılırım kerevize mandalina suyuda çok yakışıyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. kerevizi pek sevmem ama seninki harika görünüyor :)
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Cok guzel bir tarif,kereviz alip denemem lazim, ellerine saglik diyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. portakal suyunun kattığı lezzet de bambaşka oluyor. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. Çok ama çokkkk severim..
    Çok da iştah açıcı görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş,ben de aynı şekilde pişiriyorum en son soğuduktan sonra üstüne mısır be bol dereotu ile servis yapıyorum.ellerinize sağlık mevsiminde bol bol yemek lazım.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. sonradan kereviz sevenlerdenim ben.bende portakalla yapılanı yiyip sonra tadına alıştım şimdide çok seviyorum.görsellinizi çok beğendim.ellerinize sağlık.sağlık ve afiyetle

    YanıtlaSil
  18. portakal kerevize gerçekten çok yakışıyor elifcim ellerine sağlıkkk..

    YanıtlaSil
  19. Değerli dostlarım beğenmenize çok sevindim. Güzel yorumlarınız için hepinize çok çok teşekkür ederim. Sevgiler....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...